Dasar (policy) Privarsi Program Geran

Grant Program Privacy Policy (Malay Version)

Dasar Privasi Program Geran

1.0 Gambaran keseluruhan

1.1 Apabila anda memilih untuk mengajukan permohonan Program Geran Perniagaan E-Dagang ("Program Geran"), Pazarme Group Sdn. Bhd. ("Pazarme") ("kami") akan mengumpulkan, menggunakan, mengungkapkan dan sebaliknya memproses data peribadi anda seperti yang dijelaskan dalam Dasar Privasi ini.

1.2 Program Geran ini ditadbir oleh Pazarme Group Sdn. Bhd. ("Pazarme") bertindak atas nama Pazarme dan Pazarme akan mengendalikan data peribadi anda walaupun beberapa data peribadi anda juga akan dikongsi dengan Pazarme untuk tujuan yang dinyatakan di bawah.

1.3 Permohonan Program Geran mesti dibuat di saluran helpdesk.pazarme.com atau di Pazarme Business Page https://www.linkedin.com/showcase/pazarme-vendor atau di Group WhatsApp (Become a Vendor) https://chat.whatsapp.com/C9eSYnscp1H64qXGDPJG80 

1.4 Sila periksa halaman ini dengan kerap untuk melihat sebarang kemas kini atau perubahan pada syarat ini - kami akan mengemas kini Tarikh "Terakhir Dikemas kini" di bahagian atas Dasar Privasi ini.

2.0 Apakah jenis maklumat yang kami kumpulkan?

Untuk menyertai Program Geran, anda perlu mengumpulkan maklumat mengenai anda. Jenis maklumat yang kami kumpulkan bergantung pada tahap Program Geran yang anda lalui. Sekiranya anda tidak memberikan maklumat yang relevan kepada kami, kami mungkin tidak dapat menilai kelayakan anda untuk Program Geran dan permohonan anda mungkin tidak akan diterima atau mungkin tidak akan berkembang lebih jauh sebagai hasilnya.

2.1 Maklumat yang anda berikan kepada kami:

Untuk mendaftar ke Program Geran, anda boleh mendaftar dan membuat profil pengguna di helpdesk.pazarme.com. Untuk mendaftar dengan kami, anda perlu memberi kami:

  1. Maklumat hubungan: ini termasuk nama sah lengkap, alamat e-mel dan nombor telefon bimbit anda dan keperluan yang lain akan dinyatakan nanti.
  2. Kami memerlukan pelbagai perincian mengenai anda dan perniagaan anda untuk menilai kesesuaian anda untuk Program Geran tersebut. Kami akan meminta anda melengkapkan borang permohonan yang memerlukan perincian seperti:
  3. Maklumat mengenai anda: tarikh lahir dan negeri dan bandar tempat tinggal serta maklumat yang akan kami sertakan mengikut peringkat;
  4. Profil syarikat: ini termasuk kedudukan anda dalam perniagaan, nama perniagaan, perincian tempat perniagaan anda beribu pejabat, nombor pendaftaran entiti perniagaan, alamat, perihalan perniagaan anda, sifat perniagaan anda, sama ada perniagaan anda untuk keuntungan, bilangan pekerja(jika ada) , pengesahan bahawa perniagaan anda telah wujud sejak 01hb Januari 2020 – 30hb September 2020, perincian kehadiran digital (mis. Laman web) dan perincian undang-undang perniagaan juruaudit;
  5. Salinan dokumen perniagaan rasmi anda: ini termasuk dokumen pendaftaran perniagaan anda, dan maklumat yang disertakan pada dokumen tersebut;
  6. Penggunaan Program Geran: ini merangkumi maklumat mengenai bagaimana Covid-19 mempengaruhi perniagaan anda, bagaimana anda akan menggunakan Program Geran ini dan bagaimana Program Geran ini dapat membantu perniagaan anda memberi kesan kepada masyarakat setempat anda. Jangan berikan data peribadi sensitif (seperti data kesihatan) atau data peribadi mengenai individu lain sebagai tindak balas kepada soalan ini;
  7. Pengisytiharan diri sama ada anda atau rakan rapat atau ahli keluarga adalah orang yang terdedah secara politik; dan
  8. Pengisytiharan diri sama ada anda, ahli keluarga terdekat atau ahli keluarga anda adalah kakitangan Pazarme Group Sdn Bhd dan anak syarikat Pazarme serta rakan sekutu niaga Pazarme.

Sekiranya pemohonan anda disenarai pendek, anda juga akan diminta untuk memberikan maklumat link Facebook Page, Instagram, TikTok, dan Microstore anda di Pazarme. Sekiranya anda memilih untuk menerima kredit plan seperti Vendor Plan, Digital Marketing Program dan Universiti di Pazarme, sangat penting bahawa kami mempunyai butiran ini agar kami dapat menghubungkan pemohonan anda ke akaun Pazarme anda. Sekiranya anda tidak mempunyai akaun helpdesk.pazarme.com, anda boleh mendaftar untuk akaun baru. Semasa anda membuat atau log masuk ke akaun helpdesk.pazarme.com atau business.pazarme.com atau pazarme.com anda, semua data yang kami proses tertakluk pada syarat

https://helpdesk.pazarme.com/portal/en/kb/articles/privacy-policy dan bukan dasar ini.

Sekiranya anda seorang finalis, anda akan diminta untuk memberikan yang berikut:

  1. Butiran Bank: ini termasuk butiran akaun bank perniagaan anda dan salinan penyata bank anda; dan
  2. Pengisytiharan sendiri mengenai sabitan jenayah.

Sekiranya anda terpilih untuk mengambil bahagian dalam cerita promosi kami, kami mungkin mengumpulkan maklumat tambahan dari anda untuk tujuan cerita tersebut.

Anda juga akan diminta untuk berpartisipasi dalam tinjauan mengenai pengaruh Covid-19 terhadap perniagaan anda dan bagaimana Program Geran ini mempengaruhi perniagaan anda. Penyertaan dalam tinjauan ini adalah pilihan dan tidak akan mempengaruhi permohonan anda.

Kami menggunakan alat analisis web yang membantu kami memahami bagaimana pengguna berinteraksi dengan Laman Web. Maklumat ini digunakan untuk menyusun laporan untuk memastikan hanya ada satu permohonan per pemohon dan untuk memantau perkara seperti berapa banyak pemohonan yang tidak lengkap.

2.2 Maklumat yang kami hasilkan.

Apabila anda mendaftar dan menghantar permohonan anda, kami akan membuat ID pemohonan dan kata laluan untuk anda. Ini akan digunakan untuk mengenal pasti profil pemohonan anda.

2.3 Maklumat yang kami terima dari pihak ketiga:

Sebagai sebahagian daripada pemeriksaan pengesahan kami, kami akan membandingkan dokumen yang anda berikan kepada kami dengan dokumen yang ada di daftar kerajaan untuk memastikan bahawa dokumen tersebut sahih dan dikeluarkan oleh pihak berkuasa yang berwibawa.

Sekiranya permohonan anda berjalan ke tahap penilaian akhir, kami akan menerima maklumat dari pihak ketiga sehubungan dengan permohonan anda, seperti data yang diberikan oleh organisasi yang melakukan verifikasi latar belakang untuk sekatan, media buruk, dan pemeriksaan litigasi dan peraturan pada anda dan perniagaan. Maklumat tersebut merangkumi berita dan laporan yang berkaitan, alias, biografi dan pengalaman kerja yang lalu, hubungan / hubungan dan maklumat mengenai hukuman dan denda.

Sekiranya anda terpilih untuk diberikan Program Geran, kami memaklumkan kejayaan anda.

3.0 Bagaimana kita menggunakan maklumat ini?

3.1 Mengendalikan Program Geran.

Kami menggunakan maklumat yang anda berikan kepada kami berkaitan dengan Program Geran untuk mentadbir dan melaksanakan Program Geran dan menilai kesannya termasuk:

  1. Menilai kelayakan anda untuk menyertai Program Geran;
  2. Kaji jawapan permohonan Program Geran anda;
  3. Sahkan maklumat yang anda berikan kepada kami mengenai anda dan perniagaan anda;
  4. Menjalankan pemeriksaan latar belakang, termasuk untuk integriti perniagaan, sekatan, media buruk, litigasi dan pemeriksaan peraturan;
  5. Memberi anda maklumat dan berkomunikasi dengan anda mengenai Program Geran, termasuk status permohonan anda;
  6. Simpan rekod semua tahap pembelajaran untuk tujuan perakaunan dan audit;
  7. Mengesan pelanggaran dan menguatkuasakan syarat dan polisi kami yang berkaitan dengan Program Geran.

Kami mungkin membuat cerita promosi mengenai penerima Program Geran kami. Sekiranya kami berhasrat untuk menerbitkan kisah promosi mengenai anda, kami akan berkongsi data anda di laman web kami atau melalui media atau saluran lain.

3.2 Penyelidikan dan penilaian Program Geran dan kesannya.

Kami menggunakan maklumat yang kami miliki (termasuk dari rakan penyelidikan yang kami bekerjasama) untuk menjalankan dan menyokong penyelidikan dan inovasi mengenai topik kesejahteraan sosial umum, kemajuan teknologi, kepentingan awam, kesihatan dan kesejahteraan. Ketahui lebih lanjut mengenai program penyelidikan kami. Data ini akan diproses sesuai dengan syarat https://helpdesk.pazarme.com/portal/en/kb/articles/privacy-policy

3.3 Menanggapi permintaan undang-undang atau mencegah bahaya.

Kami mengakses, menggunakan, menyimpan dan berkongsi maklumat anda dengan pengawal selia, penegak undang-undang atau pihak lain sebagai tindak balas kepada permintaan undang-undang, untuk mengesan, mencegah dan menangani penipuan, penggunaan Program Pemberian yang tidak sah, pelanggaran Syarat atau Dasar kami, atau lain-lain yang berbahaya atau menyalahi undang-undang aktiviti; untuk melindungi diri kita sendiri (termasuk hak dan harta benda kita), anda atau orang lain, termasuk sebagai sebahagian daripada siasatan atau pertanyaan peraturan; atau untuk mengelakkan kematian atau bahaya tubuh yang akan berlaku.

4.0 Bagaimana maklumat ini dikongsi?

4.1 Kami akan berkongsi maklumat anda dengan:
  1. Entiti Pazarme yang dinyatakan di atas, yang mentadbir Program Geran bagi pihak kami;
  2. Pazarme Group Sdn. Bhd. , yang menyediakan platform perisian untuk Laman Web;
  3. Organisasi yang memberikan maklumat yang diperlukan untuk melakukan pengesahan latar belakang.
4.2 Kami juga boleh bekerjasama dengan rakan kongsi pihak ketiga lain yang memberikan perkhidmatan kepada kami, atau penyedia perkhidmatan kami, bagi pihak pentadbiran dan peningkatan Program Geran, termasuk penyimpanan data.
4.3 Kami juga boleh berkongsi maklumat mengenai anda dengan:
  1. Syarikat yang menggabungkannya untuk menyediakan laporan analisis dan pengukuran kepada rakan kongsi kami;
  2. Ahli gabungan kami untuk tujuan yang dinyatakan dalam Dasar Privasi ini; dan / atau
  3. Penguatkuasaan undang-undang atau sebagai respons terhadap permintaan undang-undang seperti yang dijelaskan di atas.

5.0 Bagaimana kita mengendalikan dan memindahkan data sebagai sebahagian daripada perkhidmatan global?

5.1 Maklumat akan dipindahkan atau dihantar ke, atau disimpan dan diproses di Malaysia atau negara lain di luar tempat anda tinggal untuk tujuan seperti yang dijelaskan dalam Dasar Privasi ini.

6.0 Penyimpanan dan penghapusan data.

Kami menyimpan data sehingga tidak perlu lagi menyediakan perkhidmatan kami di bawah Program Geran. Kami mungkin diminta untuk menyimpan data tertentu sesuai dengan kewajiban undang-undang kami atau untuk keperluan perniagaan kami, termasuk tujuan penyimpanan rekod.

7.0 Hak Subjek Data.

Di samping itu, anda mungkin mempunyai hak berikut dalam keadaan tertentu: anda berhak untuk meminta akses ke, untuk meminta pembetulan setiap data peribadi yang tidak tepat, atau untuk membatasi pemprosesan data peribadi anda. Sekiranya anda ingin mengakses, memperbetulkan atau membatasi pemprosesan data peribadi anda yang kami miliki, sila hubungi kami melalui arahan di bahagian 8 di bawah.

8.0 Cara menghubungi Pazarme dengan pertanyaan.

Sekiranya anda mempunyai aduan yang berkaitan dengan data peribadi atau ingin menggunakan hak subjek data anda, sila hubungi kami. Anda boleh menghubungi kami di sini helpdesk.pazarme.com.


Kemas kini Terakhir: 09hb Mac 2021
    • Related Articles

    • Privacy Policy

      1.0 INTRODUCTION 1.1 Welcome to the Pazarme platform run by Pazarme Group Sdn Bhd and its affiliates and affiliates (individually and collectively, "Pazarme", "we", "us" or "our"). Pazarme takes its responsibilities under applicable privacy laws and ...
    • Shipping and Delivery Policy

      Pazarme promises 'No Anxiety Shipping' for all the products that you order. We ensure this by bringing together critical elements of shipment such as Packaging, Timely Delivery, Order Status Updates and Support from our trusted Logistics Partners. So ...
    • Refund Policy

      Refund Policy  Pazarme offers easy and quick Refund on your refund orders. We will conduct an investigation as per the table below: 1. When do you process a Refund?Refunds are generally initiated in the following scenarios: When Prepaid Orders are ...
    • Cancellation Policy

      Cancellation Policy Pazarme ensures that your order is safely delivered to you within the promised delivery timeline. However, if you have ordered a wrong product you may cancel the order through your Pazarme Account. If it is Prepaid Order, the ...
    • Buyer Protection Policy

      Buyer Protection Policy We offer 100% Buyer Protection Policy to our customers. Our Brand of trust clearly defines our values, promising the best online shopping experience to our customers. 1) Genuine Products Seller/Vendor guarantees to sell only ...